Resfeber och trädgårdsarbete

Fredag: LEDIG! Åkte till mitt gamla jobb och hälsade på, alla blev jätteglada, om de inte var otroligt bra skådespelare. Var där i en timme, elva till tolv. Sen åkte jag hem och tog det lugnt. Mamma och pappa åkte till landet vid fem-tiden. Jag och brorsan gick till OBS, lata som vi är, och köpte färdigmat.

Lördag:
Min lilla kusin Carina (som egentligen inte är så liten) kom till mig vid 13-tiden, mötte henne vid tåget. Vi gick hem till mig och sedan vidare till farmor och farfar. Hjälpte dem i trädgården, klippte buskar och rensade bort gamla växter från rabatten, fikade och höll dem sällskap. Efter det besöket gick vi till OBS och köpte chips. Vi lagade ugnspannkaka (som blev god). Efter maten tittade vi på film och åt chips. Sen somnade vi vid tolv-ett...

Söndag:
Vaknade innan 10, kors i taket. Vi tog det lugnt och åt frukost vid elva. Sedan tog vi det lugnt och vid två tiden kom min farbror och hämtade min fjortis-kusin. Jag åt lunch, tittade på "Liar, Liar". Sen kom mamma hem, följde med henne till Edsviken för att hämta pappa. Pappa åkte in med båten till Edsviken, mamma mötte honom där för att passa båten medans pappa åkte hem för att hämta båt-trailern. Och nu är dem i Edsviken för att ta upp båten.
Snart ska jag iväg och träna mina simmare. Jag har skrivit insimmen på två pass hittills, har så dålig fantasi. Dessutom så har jag feber, resfeber!! Åker till Baskien imorgon. 5.00 ska vi träffas på Arlanda, vi svenskar som är med i utbytet. Så det blir en tidig morgon.

Träning och flygbiljetter

Tisdag: Sovmorgon till 10.25, skönt. Sen en lektion, och sedan lunch. Men åt inget i skolan, hade ju ätit frukost precis ;)
Sedan var det två lektioner till. Sista två timmarna hade vi mittkursprov i spanska. Det gick helt okej tror jag.
Efter spanskan gick Therese och jag till Norrviken, där ifrån tog jag tåget. Jag han vara hemma i en och en halv timme innan jag skulle iväg.
Begav mig till tåget 17.30, nästan utanför mitt hus stannar en bil och det var en kille som är med i baskien-utbytet. Bytte några ord sen skyndade jag vidare till tåget.
Han med tåget, klev av i Älvsjö för att ta bussen till Långbro. Självklart så är jag så duktig att jag tar buss 163 (som jag ska, trodde jag) åt fel håll. Fick vänta på rätt buss i 10minuter, tur att bussarna går oftare där än hemma.
Kom fem minuter innan simmarna hoppade i vattnet. Jag höll i medley1:s träning, dem simmade 2600m, medley2 simmade 1900m :)

Onsdag:
Kort dag :)
Skulle hem och plugga och städa rummet efter skolan, men det blev inte riktigt så. Jag och Tezzan åkte till stan och shoppade lite vid fyra. Jag köpte en topp. En ganska somrig, den får nog följa med till Baskien.
Annars hände det inte så mycket den dagen.

Torsdag:
Sista skoldagen i Sverige på en och en halv vecka. Jag börjar få resfeber.
Vi hade möte efter skolan och vi fick våra flygbiljetter. Alla var där utom en kille, jag fick ta han biljett med tanke på att jag bodde närmast honom.
Landträning för medley-grupperna, det gick bra men jag var väl inte så där jättestrukturerad, är inte van vid träningar på land än.
Vid 17.30 var den landträningen slut. Då ringde den där killen och vi bestämde tid i parken 18.00. Snackade lite med några av simmarna innan jag gick till mötes platsen. Väntade en stund sedan kom han och hans kompis.
Vi pratade en stund sedan tog vi bussen till Sollentuna där jag tog tåget hem och dem åkte till Kista.
Är ledig imorgon, det är så grymt skönt. Men ska måste endå sova nu, så jag orkar med nästa vecka.

En till sjuttonåring

GRATTIS MARIA!!!
Idag fyller den skratt- och pratglada Maria 17år.

Klockan 18.00 gick jag till bussen för att åka till denna blondin. Träffade Cili på bussen som avtalat. 19.00 var vi hemma hos Maria. Träffade lite allt möjligt folk.
Hade en trevlig kväll och fick träffa Helena som jag inte träffat på veckor.. Och självklart så fick man tårta och godis. Nu är jag tjock efter allt tårtätande (lördags, söndags, idag).

Nu ska man sova så man blir pigg någon gång...