Thailand - dag 7

6.30 ringde väckarklockan och klockan sju gick vi och åt frukost. 7.50 ringde rumstelefonen, det var från receptionen och de sa att vår buss hade kommit. Ja, vi skulle nämligen på snorkelutflykt. Vi åkte till Island Hoppers kontor och fick låna snorklar, fenor och flytvästar. En av de anställda där kunde flytande svenska, för hans mamma bodde i Lambohov, Linköping (där min moster bor), världen är bra liten.

Vi blev efter det körda till en strand där vi fick kliva ombord på en båt som vi åkte med i 15-20 minuter till en fin liten ö där vi snorklade i ca 40 minuter innan vi åkte till en annan ö. En ö full med solstolar. Vi snorklade lite och vi såg en liten bebishaj som var väldigt närgången, det var jättehäftigt. Vi matade även fiskar med bröd, de blir som galna, slänger man i en brödbit i vattnet så blir det en stor fiskklump som ska försöka äta den.

Jag låg även och läste en del i en solstol. Var inte så sugen på att snorkla. Vi åt lunch och det var god thaibuffé. Fick även färsk frukt, me like. Det var växlande molninghet och varmt. Vid 14-tiden kom en kraftig kort regnskur och vid 15 gick båten tillbaka.

16.30 var vi på hotellrummet igen och två timmar efter det så gick vi ut på stan igen och åt mat och shoppade. Jag köpte ytterligare en bikini, en t-shirt, en kjol och en klänning samt ytterligare en present till Therese.

Vi åt pannkakor på gatan, det finns vagnar där de gör pannkakor med t.ex. banan i, det är supergott. Jag tog med banan, Micke med, och pappa tog med kanel.